יום שישי, 13 באפריל 2012

תסמונת התעלה הקרפלית והטיפול בה ברפואה הסינית

תסמונת התעלה הקרפלית או (תסמונת מנהרת שורש כך היד) היא תופעה הנגרמת מפציעת מאמץ המביאה לתחושת נימול, עקצוץ, העדר תחושה ואף כאב בשורש כף היד ומספר אצבעות. התסמונת נגרמת עקב התעבות של אחד או חלק מהגידים המכופפים את האצבעות היוצרת לחץ על עצב התווך העובר לידם במנהרת שורש כף היד. לחץ זה על העצב מביא לפגיעה בתחושה בכף היד.

הגורמים להיווצרות תסמונת התעלה הקרפלית
דלקת מקומית באזור התעלה המביאה להצרה של החלל בו עוברים גידי האצבעות ועצב התווך וכתוצאה מכך נוצר לחץ על העצב.
דלקת הנגרמת משבר בשורש כף היד הגורמת להצטברות נוזלים והיווצרות לחץ על העצב.
הטיפול בתסמונת התעלה הקרפלית
ישנן מספר טכניקות טיפול ברפואה הסינית היכולות לסייע בהחלמה מתסמונת זו, בין היתר עיסוי סיני, פורמולת צמחי מרפא לשימוש פנימי וחיצוני, דיקור וכמובן מתן מנוחה לאזור הפגוע.

עיסוי סיני כולל טכניקות של לחיצה, עיסוי בסביבת האזור הרגיש אך לא באזור עצמו. מבצעים מתיחה של המפרק וסיבוב איטי וכיפופו בטווח התנועה הרגיל ומתיחה של כל אחת מהאצבעות. טיפול זה חייב להתבצע על ידי מטפל מיומן ובקיא בטכניקות על מנת להימנע מהחרפת הסממנים.

פורמולת צמחים לשימוש חיצוני מסייעת בהורדת בצקת שנוצרת בסביבת העצב על ידי שיפור זרימת הדם באזור המפרק וטיפול בדלקת שנוצרה במקום. ברגע שהלחץ על העצב יורד התחושה שבה לקדמותה.

דיקור סיני משפר את זרימת הדם במקום ומסייע להחלמה מפציעת המאמץ כמו גם להורדת הבצקת וטיפול בדלקת. טיפול בדיקור סיני יעיל במיוחד בשלבים הראשונים של התסמונת כאשר מופיעות תחושות של עקצוץ והירדמות של כף היד. בשלבי החלמה מהמחלה אפשר להיעזר באלקטרו-אקופונקטורה על מנת לחזק את שרירי כף היד שנחלשו או התנוונו.

יש להימנע מחימום האזור הפגוע על מנת לא להחמיר את המצב. כמו כן רצוי לאפשר לאזור הפגוע מנוחה מספקת ולכן יש להימנע מתנועה מיותרת או מאומצת של המפרק.

רוצה לקרוא עוד על הטיפול ברפואה סינית? הטיפול ברפואה סינית
לשיחת ייעוץ חינם עם ניצן התקשר/י 054-6761745

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה