יום ראשון, 10 באפריל 2011

כאבי מחזור - תזונה סינית להקלה על הכאב



כאבי מחזור הקשורים בסטסיס דם מופיעים כיום או יומיים לפני תחילת הוסת או ביומיים הראשונים של הוסת ולאחר תחילת הדימום נחלשים הכאבים כי זרימת הדם נפתחת.
צבע הדם בוסת: אדום כהה (עמום) ובתוכו מופיעים גושים של דם קרוש.
הסינים נוהגים להשתמש במרשם בייתי לסיוע והקלה על הכאב. לוקחים קילו עוזרר-סיני (שימו לב שעוזרר הנפוץ במערב שונה במראהו ותפקודו) ומכניסים לסיר עם מים ומחממים על אש קטנה. לאחר שהעוזרר התבשל ומתפרק (בדומה לקומפוט) מוסיפים 250 גרם סוכר חום (נחשב למניע דם על פי הרפואה הסינית) וממשיכים לבשל עוד כ 10 דקות עד אשר התערובת הופעת דלילה. יש לשתות את התערובת כ 3-5 ימים לפני הגעת הוסת. 30 גרם בבוקר ו30 גרם בערב, יש להמשיך וליטול עד שלושה ימים לפני תום הוסת. יש להמשיך בטיפול זה שלושה מחזורים בכדי לראות תוצאות.

עוזרר סיני
עוזרר סיני הוא פרי קטן ואדום הדומה במראהו לתפוח מיניאטורי. טעמו חמוץ ולרב משתמשים בו לסיוע בעיכול מזון תקוע בקיבה. שימוש נוסף מעט פחות מוכר הוא הקלה על כאבי מחזור עקב סטסיס דם (על פי אבחון של רפואה סינית).

בישראל לא פשוט למצוא עוזרר-סיני כפרי חי מן העץ אך ניתן למצוא אותו כפרי מיובש בחנויות צמחי מרפא סינים. במקרה זה יש לשנות את כמויות ההכנה באופן הבא:
מרשם: 
עוזרר סיני Shan Zha 15g 
זרדי קינמון Gui Zhi 5g 
סוכר חום 30-50g

יש להשתמש ב 15 גרם עוזרר-סיני מיובש יחד עם 5 גרם זרדי קינמון (לא קליפת קינמון או אבקה). את שני הצמחים יש להכניס לסיר עם 500 מי"ל מיים ולחמם על אש קטנה עד אשר חצי מכמות המים התאדתה. יש להוסיף 30-50 גרם סוכר חום לערבב ולכבות את האש לאחר שהסוכר נמס.

חשוב לזכור שאיבחון של כאב מחזור עקב סטסיס דם צריך להתבצע רק על ידי מטפל/רופא סיני מוסמך. רשומה זו אינה המלצה להכנת התרופה וכל מי שמכין אותה עושה זאת על אחריותו בלבד.
למי ומתי אסור לאכול פרי זה?
נשים בתחילת ההריון הכמהות למאכלים חמוצים. עוזרר סיני גורם לכיווץ שרירי הרחם ולהביא להפלה. עוזרר סיני מגביר את הפרשת מיצי הקיבה (מסייע בעיכול) ולכן יש להמנע מאכילתו על קיבה ריקה. מומלץ לצחצח שיניים אחרי אכילת עוזרר-סיני מכיוון שחמיצותו אינה בריאה לשיניים אכילה מרובה של עוזרר-סיני מזיקה לצ'י הגוף ומחלישה את הגוף.
כל הכתוב ו/או המתפרסם במאמר זה הוא מידע בלבד, ואין לראות בו הוראות לטיפול עצמי, איבחון, ו/או המלצה לטיפול זה או אחר. כל ייעוץ וטיפול חייב להנתן בידי רופא ותחת פיקוחו
 
רוצה לקרוא עוד על הטיפול ברפואה סינית? הטיפול ברפואה סינית
לשיחת ייעוץ חינם עם ניצן התקשר/י 054-6761745

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה