יום ראשון, 29 באוגוסט 2021

אילו איברים סינים נוצרו ראשונים בגוף? האם יש סדר והיגיון כלשהו ליצירה שלהם?

האלכימאי הדאואיסטי שְׁה גְ'ייֵן־ווּ (780-861 施肩吾Shī Jiān Wú) שחיבר את הספר "אוסף הרצאות על הדרך מאת ג'וֹנְג ולוּ'" (鐘呂傳道集Zhōng Lǚ Chuán Dào Jí) מפרט את תהליך התפתחות האיברים הפנימיים (האיברים הסינים כתפקוד ולא אנטומיה) בגוף האדם מרגע המפגש בין הזרע לביצית:

五行歸原,一氣接引。元陽升舉而升真水,真水造化而生真氣···五行本於陰陽一氣。所謂一氣者,何也?一氣者,昔父與母交,即以精血造化成形。腎生脾,脾生肝,肝生肺,肺生心,心生小腸,小腸生大腸,大腸生膽,膽生胃,胃生膀胱。是此陰以精血造化成形,其陽止在起首始生之處,一點元陽而在二腎。且腎,水也,水中有火,升之為氣

חמש הפאזות פונות למקור ולצ'י־האחד שמקבל ומנחה אותן. היאנג המקורי מעלה ונושא ולכן מעלה את המים האמיתיים, המים האמיתיים בוראים ויוצרים את הצ'י האמיתי... חמש הפאזות מקורן ביין וביאנג מהצ'י־האחד. מה המשמעות של הצ'י־האחד? הצ'י־האחד זה כשהאב והאם נפגשים ואז באמצעות התמצית [של האב] והדם [של האם] בוראים ומתמירים את הצורה [הגשמית]. הכליות יוצרות את הטחול, הטחול יוצר את הכבד, הכבד יוצא את הריאות, הריאות יוצרות את הלב, הלב יוצר את המעי הדק, המעי הדק יוצר את המעי הגס, המעי הגס יוצר את כיס־המרה, כיס המרה יוצר את הקיבה, הקיבה יוצרת את שלפוחית השתן. כך יין זה משלים את הצורה הגשמית באמצעות בריאה עם התמצית והדם, היאנג שלהם מפסיק במקום של ראשית תחילת היצירה הוא ניצוץ אחד של יאנג מקורי אשר נמצא בשתי כליות. בנוסף הכליות הן מים, בתוך המים יש אש שמעלה אותם בתור צ'י.


מה לדעתכם/ן הסיבה לכך שסדר היצירה הוא סדר של ריסון הפוך באיברים היינים וריסון רגיל באיברים היאנגים? מדוע לא סדר של יצירה הדדית של הפאזות?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה